תוכנית גריטת מכוניות ישנות ל- 50,000 רכבים !

תוכנית גריטת מכוניות ישנות של משרד התחבורה החלה בשנת 2013 בקול תרועה רמה, עשתה הפסקה של 8 חודשים (לא ברור למה !) והמשיכה הלאה בתקווה להכניס לגריטה את 50,000 הרכבים המזהמים והלא בטיחותיים בעליל הנוסעים היום בכבישי ישראל.

למשרד התחבורה, למשרד האוצר ולמשרד לאיכות הסביבה יש סיבה מאוד טובה למה להכניס מכוניות ישנות לגריטה. זה מתחיל בכך שהמכוניות הישנות אינן בטיחותיות, ממשיך בזיהום אוויר ונגמר ב-3,000 ₪ לכל בעל רכב שמוכן להעביר אותו למגרש גריטה.

גריטת רכב

רכב ישן לפירוק ולא לגריטה !

ההצעה של משרד התחבורה באה כמובן לעודד את בעלי הרכבים הישנים להוריד אותם מהכביש, מכל מיני סיבות חשובות ונכונות, אבל התגמול של 3,000 ₪ לפעמים לא ממש אטרקטיבי כאשר מדובר למשל ברכבים שחלקי החילוף שלהם מאוד מבוקשים ומשום כך שוויה של המכונית, למרות היותה קשישה בלה גבוה מהסכום שמשרד התחבורה נותן ולכן אם יש לכם רכב שאתם מעוניינים לדעת את שוויו לפירוק, תפנו לחברה או לאנשים שקונים רכבים לפירוק ותעשו את הבירור הזה.

נוסעת עד שגורטים אותה לחתיכות...

כדי להעביר רכב למגרש גריטה של משרד התחבורה יש כמה תנאים שיש לעמוד בהם. ראשית על הרכב להיות בר-נסיעה כי את דרכו אל המגרש הוא צריך לעשות בעצמו ולא בגרירה (בכל אופן לא ע"י משרד התחבורה). על בעל הרכב לגשת למשרד הרישוי ולהפקיד בו את הרישיון לצורך גריטה וכן להראות אמצעי בנק על שמו (צ'ק של חשבון בנק על שמו בלבד). לבעל הרכב יונפק רישיון רכב זמני למשך 48 שעות כדי שיוכל להסיע את הרכב למגרש גריטה, הוא ישאיר בו את הרכב וחשבונו יזוכה ב-3,000 ₪ דמי הגריטה של משרד האוצר בתוך 45 ימים מיום האישור שינתן לבעל הרכב על השארת הרכב לגריטה. לאתר משרד התחבורה ופרטים על הגריטה

גם זיהום אויר וגם מסוכן לבני אדם !

עד כמה שזה נשמע הזוי ברכבים ישנים לעיתים אין בכלל חגורות בטיחות והם אלופי זיהום האוויר. בנוסף- אין בהם ממיר קטליטי שתפקידו לחמצן את שאריות ה-CO והפחמימנים ומכאן להפחית את זיהום האוויר, שלא לדבר על כך שחלק ניכר מהרכבים הישנים מונע ע"י דיזל שהוא חומר מזהם הרבה יותר מדלק ולמשרד לאיכות הסביבה יש עניין רב להוריד את הרכבים הללו מהכביש.
בנוסף ברכבים ישנים אין כל המערכות הבטיחותיות כמו ברכבים חדשים והם פחות מגנים על הנהג ועל חיי אדם בנסיעה בכביש.