שמירה על הסביבה היא דרך חיים לא רק בשעות הפנאי

שמירה על איכות הסביבה היא כבר מזמן לא פריבילגיה של ארגונים ירוקים או יחידי סגולה בודדים. מיחזור הופך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, וניתן לראות ביטוי לכך בדרכים רבות. ראשית, מדינות מתועשות מגבשות תכנית פעולה ארוכת טווח ומחייבות אחת את השנייה לעמוד בתקנים מחמירים. תקנים אלו צפויים להיות חלק בלתי נפרד מהסביבה התעשייתית גם במדינות מתפתחות כמו סין, הודו וברזיל. 

שנית, השמירה על הסביבה יוצאת משעות הפנאי ומגיעה לכל חלק מהיום. המיחזור פוגש אותנו עם נקודות איסוף לבקבוקים בדרך לעבודה, מלווה אותנו במשרד ומאפשר לנו אפילו לבצע פעולות שיווקיות ופרסומיות.

מה הקשר בין איכות הסביבה לבין פרסום ושיווק?

הוכחה לאופן בו שמירה על איכות הסביבה הפכה להיות דרך חיים מגיעה דווקא מהמגזר העסקי. בניגוד לאנשים פרטיים שאצלם הנוחות קודמת לשיקולים סביבתיים, במגזר העסקי הכל נמדד במונחים של עלות מול תועלת. חברות רבות עוברות היום להשתמש בשיטות Email Marketing כדי לחסוך את הנייר שהיה מבוזבז על דיוור לתיבות הדואר. החברות שומרות על איכות הסביבה וגם משיגות ערך מוסף: הן מקלות על עבודת הדיוור, עוקבות אחרי תגובות ולומדות מי קהל היעד הרלוונטי. במילים אחרות, השיטה הדיגיטלית חוסכת זמן והוצאות ומאפשרת פילוח מדויק של לקוחות ללא צורך בזיהום אקולוגי.

חברות המשכילות לתעל לטובתן את הכלים השונים לשמירה על איכות הסביבה נהנות מתמיכה ציבורית. הן מקבלות מענקים מצד המשרד להגנת הסביבה, משפרות את המוניטין שלהן בקרב הלקוחות ומראות מעורבות סביבתית. תאגידים בכל רחבי העולם מאמצים כיום את עקרונות השמירה על איכות הסביבה וכך האידיאולוגיה מחלחלת כלפי מטה, גם לחברות הקטנות ולנותני השירות העצמאיים.

טיפים ירוקים לבית ולסביבה

מלבד האמור לעיל, יש עוד כמה טיפים ירוקים שכדאי להתחיל לאמץ על מנת להוכיח שהשמירה על איכות הסביבה היא דרך חיים. אפשר לצמצם את השימוש בנייר והדפסות כדי למנוע זיהום אוויר וכדאי להעדיף מוצרים מנייר ממוחזר. יותר ויותר אנשים עוברים לרכיבה על אופניים כאלטרנטיבה לרכב פרטי או תחבורה ציבורית, בעוד כל השאר מתחילים להקפיד על נהיגה במהירות קבועה והימנעות מהאצות פתאומיות כדי לחסוך עד רבע מתצרוכת הדלק.

שמירה על איכות הסביבה באה לידי ביטוי גם בחיסכון בהוצאות. אפשר לקנות רק מכוניות המדורגות בספקטרום הירוק במדד הזיהום, להקפיד על ניפוח צמיגים לפי הוראות היצרן כדי לחסוך 10% דלק וזיהום אוויר מיותר וכמובן להתקין נורות חסכוניות במקום נורות ליבות רגילות. אם יוצאים לקניות, אפשר להשתמש בשקיות פלסטיק במקום שקיות ניילון וכדאי ולשתות מבקבוק רב פעמי ולהעדיף מים מסוננים או מי ברז. בסופו של דבר, הסביבה היא אנחנו ושיפור באיכות החיים מחייב אותנו לשמור עליה לא רק בשעות הפנאי.