חופשה אורבנית בירושלים – ליהנות מכל העולמות

ירושלים, עיר הבירה של מדינת ישראל, מאוזכרת לעיתים בהקשרים ביטחוניים פוליטיים. במאמר זה נכתוב על ירושלים, אחת הערים היפות ביותר בישראל אליה מגיעים תיירים רבים מדי שנה וזאת על מנת לחוות את יופי העיר ואתריה הקדושים ואליה מגיעים גם ישראלים רבים למטרת נופש.

חופשה אורבנית בעיר הקדושה

אם אתם מעוניינים לחוות את חו"ל בישראל, חופשה אורבנית בירושלים תהיה הדבר האידיאלי בשבילכם. ירושלים היא אחת הערים היפות ביותר בעולם וזו שמאפשרת לכל מי שמגיע אליה ליהנות מכל העולמות בעיר אחת. ההמלצה היא להחליט שאתם מעוניינים לנפוש ולטייל כמה ימים בירושלים ומדי יום לצאת אל כמה אטרקציות נפלאות שיש בעיר. אם אתם תוהים מה לעשות בירושלים מאמר זה ינווט אתכם לכל המקומות הקסומים בעיר. הדבר הראשון שיש לעשות הוא להגיע להחלטה אודות התקציב אותו אתם מייעדים לנופש בירושלים וכמה ימים אתם מעוניינים לבלות בעיר. מאמר זה מתבסס על ארבעה ימי נופש וטיול בעיר הקדושה שממוקמת פחות משעת נסיעה מתל אביב.

סיורים וטיולים בירושלים

העיר ירושלים- סמטאות העיר

אי אפשר להתעלם מיופייה הקסום של הרחובות והסמטאות של העיר ירושלים. אין זה מקרי שטוענים שיש אנשים שלוקים בסינדרום ירושלים וזאת משום היכולת להתבלבל בזמנים מהר מאוד ולדמיין שאתם נמצאים בעיר עתיקה וקדושה בתקופת זמן אחרת. כל המבנים בירושלים עשויים מאבן ירושלמית, הבנייה אקלקטית וקסומה, יש בה שפע של אירועי תרבות שונים שמורכבים ממופעי מוזיקה, הצגות, מספרי סיפורים, כליזמרים, קונצרטים וערבי סיפורת ושירה שמציעה עיריית ירושלים ומסגרות נוספות בעיר, שפה שונה שיש רק לירושלמים ואוויר הרים צונן שמצליח לפתוח את הריאות מחדש. בשנים האחרונות יש בירושלים מגמה שהולכת ומעושרת מדי שנה של ראש העיר לפיתוח התיירות והתרבות וכל מי שמגיע אל ירושלים יהנה ממנה. העושר התרבותי של ירושלים, הנכסים הטבעיים שלה, המוזיקאים , ירידי הקולנוע, הפסטיבלים והאירועים השונים בעיר הופכים עיר זה שבעברה הייתה נחמדה ובעלת תפקיד דתי לאומי חשוב לאחת הערים התיירותיות האטרקטיביות ביותר לקהל המקומי ולתיירות הבינלאומית.

מקומות שחייבים לצאת אליהם


  • מתחם הנסון- שממוקם בטלביה נבנה ב-1887 ושימש כבניין בית חולים למצורעים. בשנת 2009 הועבר בית החולים לשעבר לידי עיריית ירושלים והפך למרכז תרבותי בו נערכים כל מיני אירועים תרבותיים מיוחדים, כמו למשל הופעות שונות, הקרנת סרטים ועוד. הבניין עתיק ועבר פעולות שימור, האווירה מיוחדת והכניסה אליו היא ללא עלות.
  • שוק מחנה יהודה- כל מי שמגיע אל ירושלים למטרת טיול, נופש ומעוניין "להשתכשך" בתרבות המקומית חייב להגיע אל שוק מחנה יהודה הידוע. כאן ניתן לבקר בשוק הפעיל עד שעות אחר הצהרים כשוק לכל דבר או להגיע אליו בשעות הערב וליהנות מסצינת חיי הלילה אותה הוא מציע לירושלמים ואורחיהם  בדמות פאבים, מסעדות, מסיבות רחוב ועוד.
  • מוזיאון ישראל- המוזיאון של המדינה מציע מגוון תערוכות קבועות ומשתנות וההמלצה היא להקדיש יום שלם לביקור במוזיאון ישראל. יש לקחת בחשבון שיש עלות כניסה.
  • מרכז העיר ירושלים- עיריית ירושלים פיתחה את מרכז העיר ומזמינה את כולם לביקור במרכז העיר ברחוב יפו, בו ניתן למצוא מסעדות טובות, חנויות איכותיות, מופעים שונים ועוד.

לסיכום, אם אתם מעוניינים בחופשה אורבנית בעיר שמציעה הנאה מכל העולמות, ירושלים היא הכתובת הנכונה. ירושלים מציעה מקומות לינה בסגנונות שונים ובכל מיקום בו תבחרו בעיר, ביקור בכל מיני אתרים היסטוריים, חיי לילה ענפים, כל מיני מוקדי תרבות, אמנות והופעות, סיורים שונים והרשימה עוד ארוכה. ואם אתם מחובבי הטיולים המאורגנים כמובן ניתן להזמין סיור כזה מחברות לסיורים מאורגנים בירושלים כדוגמאת דרך ארץ.