נהיגה חסכונית ששומרת על הסביבה

מהי נהיגה חסכונית?

כשאנחנו מדברים על נהיגה חסכונית, אנחנו מדברים על שני גורמים שמתחברים, בסופו של דבר, לאותה המסקנה. הגורם החשוב הראשון בנהיגה חסכונית הוא הגורם הכלכלי – דלק הוא מצרך יקר. גם עם הירידה המסוימת הנוכחית במחירו, מדובר עדיין בהוצאה שמכבידה על כל כיס שפוי במדינה שלנו – אבל הוצאה שאין לנו דרך להתחמק ממנה כשאנחנו רוכשים רכב פרטי. הגורם השני בנהיגה חסכונית הוא הגורם הסביבתי – שריפת דלק מכלי רכב ממונעים מהווה עדיין את אחד מגורמי הזיהום העיקריים והמשמעותיים ביותר בחברה המערבית. אנחנו כחברה השואפת לשמור על הסביבה בכדי ליצור מציאות ואיכות חיים טובה לדורות הבאים אחרינו, חייבים להתחשב בגורם הסביבתי ולהשתדל לזהם כמה שפחות. למרבה הצער, רובנו לא יכולים להרשות לעצמנו לא להחזיק רכב, והרכב מזהם בצריכת הדלק שלו – אך המעט שביכולתנו לעשות הוא לחסוך בצריכת הדלק, וכך להקל על הכיס שלנו ועל זיהום האוויר גם יחד.

הכל מתחיל בבחירת הרכב

כשאנחנו רוכשים רכב, אחד הגורמים שאנחנו צריכים להתחשב בהם בראש ובראשונה הוא צריכת הדלק של הרכב. לקנות רכב מסחרי זולל דלק, שבסופו של דבר יהיה בשימוש רק לנסיעות כביש עירוניות – היא לא פחות מחוסר אחריות. אפשרות קוסמת ומצוינת בהחלט היא רכישת מכונית היברידית. על המכוניות ההיברידיות נכתב יותר ממה שניתן לכתוב במאמר זה, אבל נגיד רק זאת – מדובר בטרנד שקיים כדי להישאר. כראייה – חברות השכרת רכב בארץ, חברות ליסינג לרכבי מנהלים – כולן עוברות לאט לאט להמליץ יותר ויותר על רכבים היברידים ללקוחותיהן השונים. אבל לאלה מאתנו שלא יכולים להרשות לעצמם מכונית היברידית, מוטב בכל מקרה למצוא רכב חסכוני בדלק, ולנהוג איתו נהיגה חסכונית.\



טיפים לנהיגה חסכונית

אז כיצד בדיוק ניתן לנהוג בצורה חסכונית? כמה טיפים:

  • לבדוק את הרכב באופן קבוע. הקפדה על אוויר מלא בגלגלים ועל טיפולים מכאניים שוטפים ברכב תחסוך לנו דלק רב, שיכול להתבזבז במידה ולא נטפל ברכב.
  • ככל שהרכב כבד יותר, מקדם החיכוך שלו גבוה יותר והוא צורך יותר דלק. לכן, חשוב לבדוק האם כל מה שיש לנו על הרכב - בתא המטען, למשל – אכן נחוץ לנו שם.
  • לדומם מנוע בעצירות – אל תשאירו את הרכב שלכם מונע בעצירה ארוכה, שכן מדובר בבזבוז דלק מיותר לחלוטין.
  • נסיעה מתאימה בעליות וירידות – להוריד הילוך בעליות, לא ללחוץ על הגז בירידות ולתת לגרביטציה לעשות את שלה. האמינו לנו – לא תרגישו בהבדל.
  • נסיעה בלי מזגן במהירות נמוכה, בכביש עירוני – חוסכת דלק. לעומתה, בכביש בין עירוני חלון פתוח יבזבז לנו הרבה יותר דלק, ולכן חשוב לזכור שבמהירות גבוהה צריך להדליק מזגן.

חשיבות עליונה

אלה רק מקבץ עצות, ויש עוד הרבה מאוד כאלה ואחרות לחיסכון בדלק בנסיעה. חשוב להקפיד על טיפים אלה ולהפוך אותם להרגלים – גם אם הדבר מציק ודורש הסתגלות בהתחלה, החשיבות של נהיגה חסכונית – לכיס שלכם ולסביבה – לא תסולא בפז.

יש לכם רכב ישן ניתן לשלוח אותו לגריטת רכבים