אזרחי העולם ברוכים הבאים תיירות בת קיימא, תיירות אחרת

" הצורך בפיתוח העולם מובן ואינו עומד כלל לדיון . התקדמות הטכנולוגיה , עליית רמת החיים וגידול האוכלוסייה – כל אלה יוצרים צורכי פיתוח אשר אין לעצור אותם . אולם השאלה שעלינו לשאול הינה איזה מן עולם אנו רוצים לפתח ? "

המשבר הסביבתי אינו רק משבר רוחני מוסרי אלא מאיים על עצם הקיום האנושי. אין היום מקום על פני הגלובוס שאינו מושפע בצורה זו או אחרת מהידרדרותה המואצת של הסביבה , בין אם זה זיהום אוויר , מים או פיתוח שאינו מותאם לסביבה הטבעית ולאוכלוסייה המקומית. בשנים האחרונות אנו אזרחי העולם עדים למצב הסביבה שהולך ומחמיר ואם לא יפסק ההרס עכשיו ומיד יגרם נזק בלתי הפיך לעולם בו אנו חיים ולא נצליח לשקמו בעתיד . יש לשים לב כי כיום צריכת משאבי הטבע עולה על קצב התחדשותם דבר שעלול לגרום למחסור במשאבים לדורות הבאים .
בכדי לשנות את המצב sustainable-tourism-sha מתגייסת ומציגה אסטרטגיה ותפיסה אחרת של קידמה , התפתחות אמיתית של החברה לטובת כל בניה ובנותיה , התפתחות שתאפשר עתיד ראוי גם לילדינו ולעתידם- "פיתוח בר קיימא".
...חשוב להבין שהמשבר הסביבתי הוא גם משבר ערכי והתמודדות איתו מחייבת ראייה רחבה של ההקשרים החברתיים, סביבתיים והכלכליים שבהם הוא נתון .
בבלוג, תמצאו מידע מקיף על האסטרטגיה והתפיסה החדשה של פיתוח בר קיימא עם קישורה לתעשיית התיירות, המשבר הסביבתי הפוקד את העולם והסיבות למשבר לאורך ההיסטוריה, תוצג "אסטרטגיה לפיתוח בר קיימא" שהיא הדרך למזער את הנזק הסביבתי, יוסבר מהי "התיירות בת קיימא"?, גישות ודעות שונות וכמובן כיצד ניתן ליישם אסטרטגיה זו, המלצות,ביקורות על האסטרטגייה ויעדים מיוחדים במדינות מתפתחות ועוד...
קיימת טענה כי ההגנה על הסביבה הנה מרכיב חיוני ובסיסי להצלחה של תעשיית התיירות או כול מיזם תיירותי אחר לכן, מתוקף תפקידה תעשיית התיירות חייבת להיות המובילת בפיתוח בת קיימא.

נושאים חמים בנושא בר קיימא:
ועידה ריו דה ז'נרו בברזיל ביוני 1992 , " אג'נדה 21 "


  • " פיתוח בר קיימא " שמוגדר כפיתוח העונה על דרישות ההווה מבלי לפגוע בצורכי המחר

  • עקרונות "פיתוח בר קיימא " מקובלים כגישה עיקרית ובסיסית לכל סוג של פיתוח כולל תיירות .